donderdag 27 december 2012

Gehaakte sloffen

Een tijdje terug heb ik een enorm mooie bol wol gekocht, vond ik zelf.

De Katia Totem:
 
Ik vond dit erg mooie wol voor een paar sloffen en begon fanatiek aan het breien van mijn eerste sloffen. Omdat ik vrij strak brei leek de slof te klein te worden en bleef hij onafgemaakt liggen.
 
Hierna ontdekte ik het haken en vond ik op de website van Drops een mooi en simpel haakpatroon voor sloffen. De gebreide versie werd uitgehaald en het haken kon beginnen.
 
Uiteindelijk met 2 bollen Katia Totem onderstaande sloffen gehaakt, voor beide sloffen ben ik met een nieuwe bol begonnen zodat de kleuren een beetje hetzelfde zouden blijven.
Omdat mijn man het op elfensloffen vond lijken (de neus staat een beetje omhoog) maakte ik er nog een pompon op. Voor het comfort heb ik wollen inlegzooltjes gekocht en deze erin gelegd.
 
 
 Het patroon: Drops 121-14
Gehaakt met Katia Totem en haaknaald 10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten