vrijdag 14 december 2012

Warme muts!

Al een tijdje lager er twee hele mooie bollen wol op me te wachten, eigenlijk gekocht om er iets mee te breien.
Maar het haken heeft me nu echt in zijn greep en dus deed ik een poging mijn eerste muts te haken.

De eerste werd gehaakt met Scheepjeswol Peru, gekocht omdat deze perfect past bij de jas van mijn man ;-) 
Voor het patroon gebruikte ik deze handleiding maar heb me hier niet helemaal aan gehouden.
Zo heb ik in toer 5 ongeveer, 8 steken gemeerderd (van 32 naar 40) en later in toer 8 nog eens 8 steken gemeerderd (van 40 naar 48). Toen de bol op was, was de muts klaar.

Zie hier het resultaat!


Hij mag er wezen toch?
En toen was het tijd voor mijn muts, hiervoor had ik een bol liggen van scheepjeswol Laura (roze).
Wat een super mooie kleur is dat!
Helaas is deze wol niet helemaal egaal en zitten er regelmatig dikkere of dunnere stukken in, maar om een muts te haken was dit niet storend.
Jammer genoeg zat er wel een fout in. Heb er ongeveer een stuk van 10cm tussen uit geknipt waar wit garen doorheen zat. Gelukkig zie je hier niets van!

Deze muts is gehaakt met naald 12. Met hetzelfde patroon als hierboven, alleen dan maar eenmaal 8 steken gemeerderd en tot het einde verder gehaakt met 40 steken.
Uiteindelijk ook nog een bloem erop gehaakt, maar deze valt op de foto een beetje weg.
Voor de bloem gebruikte ik dit patroon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten